zondag 28 november 2010

De wereld is wit !

Het wordt steeds maar gekker .. deze plek hier. Al vanaf ik nog aan het rondtuimelen was in mama's buikje hoorde ik haar al tegen mij vertellen. Over de mooie wereld waarin ik ging terecht komen, een wereld vol liefde en kansen en zoveel meer. Maar eerlijk gezegd liet mij dat allemaal koud, ik bleef maar tuimelen en rond dobberen en had het héél erg naar mijn zin. Sinds ik er ben, geeft die wereld, waar mama het zo vaak over had steeds wat meer geheimen prijs. Elke ochtend opnieuw bij het wakker worden moet ik héél hard niezen wanneer mama mijn gordijntjes open trekt. Het felle licht en de zon prikt in mijn ogen en ik knipper dan héél snel met mijn oogjes. Maar wat ik vandaag zag was toch héél speciaal ... die wereld waarin ik geboren ben is plots helemaal wit geworden. Misschien heeft er iemand zijn witte verf pot omgemorst en is alles per ongeluk wit geworden. Ik heb ook al eens mijn flesje melk omgeduwd dus misschien is dat wat er gebeurd is. Ik moet dringend een beetje uitleg vragen aan mama & papa want dit gaat toch mijn petje te boven. Ook krijgen die 2 het plots in hun hoofd om een andere muts op mijn koppie te zetten. Ik had al een gloeiende hekel aan die katoenen mutsjes en vooral aan die met het tuutje bovenaan. Ik voelde me zo belachelijk daarmee! Maar nu is het nog een stukje erger, een wollen muts .. waar mijn oren in zitten, wat kriebelt aan mijn hoofd en waarmee ik waarschijnlijk nog 10x zo belachelijk ben. En die muts kwam niet alleen, neen hij had iets eigenaardigs mee ... een lange touw met 2 handen aan. Ik dacht dat handjes gemaakt werden in de buik van mama maar neen, je kan ook handjes kopen ... in wol. Mama steekt mijn eigen handjes in die nep-handjes, ik kan geen kant meer op en mijn handjes zweten en zweten en zweten. Natuurlijk trekt ze zich daar niets van aan en lig ik daar nu met 4 handjes terwijl ik er toch zelf al 2 had. Telkens wanneer ik denk dat ik ze begin te begrijpen ... doen ze weer iets raar. Nu, ik hoop dat als ik morgen mijn oogjes open doe ... de wereld er terug normaal uitziet en die meneer zijn witte verf netjes opgeruimd heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten